maandag 23 maart 2009

Bom dia!

Hallo iedereen!

Hier ben ik dan weer... De laatste tijd zijn mijn dagen hier nogal hectisch dus sorry voor de weinige informatie die ik jullie de laatste tijd verschaf!

Maar zoals jullie zien is het opnieuw tijd voor enkele updates vanuit Lissabon!

Mijn Bachelorproef kreeg opnieuw nieuw leven ingeblazen... Ok ik moet met alles opnieuw beginnen, maar dat kan me niet zoveel schelen. Ik ben al lang blij dat ik nu een team heb die eigenlijk wel wil meewerken! Alle interviews zijn afgenomen en ook mijn buurtonderzoek is afgerond, het echte werk kan eindelijk beginnen. Samen met Isabel Duarte (mijn coördinator) ga ik nu op zoek naar activiteiten die de school ten goede zouden kunnen komen.

Zoals jullie allemaal weten heb ik op maandag (vandaag dus) Motricity and Adventurous sports... Vorige week kreeg ik een opdracht: ik moest op zoek gaan naar informatie over surfen, muurklimmen en orientatieloop. Over deze onderwerpen moest ik de geschiedenis en de typische kenmerken uitleggen... Wel de opdracht is nu afgerond en vrijdag ga ik 1 van deze onderwerpen eens heel grondig onder de loep nemen. Ik ga op vrijdag namelijk surfen!

Het lijkt me een hele uitdaging, vooral voor mij... Want wie al niet echt stevig op de benen staat op een doodgewone straat, zal zijn uiterste best moeten doen op de golven :p Gelukkig ga ik met Kelsey, en hopelijk niemand anders... Want hoe minder mensen mij zien, hoe minder mensen mijn onhandigheid kunnen aanschouwen... Toch wil ik het echt eens proberen... Ik ben van nature heel avontuurlijk aangelegd en wat is er nu avontuurlijker dan het overwinnen van een golf!

Ook mijn opdracht voor kunst is nu afgerond... Misschien weet je het niet meer maar ik moest een opdracht maken over de verschillende surrealistische schilders in België... Ik moet zeggen ik heb heel veel bijgeleerd! Zo weet ik nu tenminste dat België echt heel erg bekende schilders heeft en niet enkel Rubens of Rembrandt!

Tijdens mijn les Engels hadden we het over vooroordelen en wat bleek: België is een land waarover men het minst clichées kent! Zo komen we ook voor in de film 'Austin Powers', Dr. Evil is namelijk afkomstig uit België... Iets wat ik niet wist en opnieuw bijgeleerd heb! Ja hoor, door erasmus leer je je land toch heel goed kennen :)

Deze week wordt ook overgegaan op zomeruur... Van de 19 dagen die mij hier nog resten, verlies ik dan nog een uur! Blijkbaar zijn zomer en wintertijd iets wat afgesproken is door de Europese Unie... en waar Europa dus volledig aan moet voldoen...

Zoals jullie zien is het aftellen al wat begonnen... Nog een luttele 19 dagen en ik ben al terug in België... Het zal heel moeilijk zijn om mijn nieuwe, erasmusvrienden hier zomaar achter te laten en te weten dat de kans bestaat dat ik hen nooit meer terug zal zien... Dat zal erg lastig worden... ik bereid me al voor op een tranenval! Maar het voordeel is dat ik natuurlijk mijn Belgische vrienden terug zal zien... Woohoow!

En zoals gewoonlijk sluiten we af met een weerbericht... Het is hier opnieuw zonnig en door die zon zijn al verschillende slachtoffers gevallen... Vele mensen zijn al veranderd in kreeften... Gelukkig verkopen ze nu wel al zonnecrème zodat ik me kan insmeren en niet meer bij die groep behoor :)

Wel ik zou zeggen geniet nog van jullie rust want binnen 19 dagen keren de Erasmussers terug naar huis en geloof me... wij hebben verschrikkelijk veel verhalen!!!

Groetjes

Quirine

1 opmerking:

Sarah zei

Eyhey

Rembrandt is een rasechte Nederlander, geen Belg ;)